Facebook advertentie, adverteren op Facebook deel 2

Ik vertelde al eerder over mijn testje met adverteren op Facebook, dit deed ik met een advertentie over sokken. Dit maal ging ik voor een iets andere Facebook advertentie met een andere titel, één waarvan ik dacht dat de titel meer zou uitlokken tot klikken op de link. Mijn artikel over naakt slapen : ) Dit keer plaatste ik een nieuw berichtje op mijn Facebook pagina en gaf het artikel gelijk een upgrade, benieuwd naar deze resultaten?

doelgroep facebook advertentieDe foto’s in dit artikel zijn weer aanklikbaar voor een groter formaat.

Ik begon dus met een nieuw berichtje op Facebook waardoor er nog niet veel mensen waren bereikt voordat de advertentie inging. Zodra je een advertentie aanmaakt gaat deze in de wacht en moet deze eerst door Facebook goed gekeurd worden, dit gaat best wel snel. Ik stelde het budget weer in op 4 euro voor 24 uur, de doelgroep: locatie Nederland mannen en vrouwen vanaf 16 jaar en bij interesses stelde ik 3 steekwoorden in: Calorie, Naakt en Slaap.

Hier onder zie je een overzicht van de advertentie. Ik maakte de advertentie aan op 2 juni om ongeveer 12 uur.

Adverteren op facebook

Hier onder een screenshot van Google Analytics. Het artikel waar ik de advertentie voor aanmaakte stond al sinds 1 maart op mijn website dus de geschiedenis van het artikel is iets langer als de vorige keer maar het zijn nogal vlakke resultaten.

resultaten google advertentie2

Ik vond het bijzonder grappig om te zien dat dit artikel al veel sneller werd aangeklikt. In het eerste half uur waren er al 2 acties met de advertentie, hier onder een printscreen van de resultaten na 1 uurtje.

resultaten na 1 uur

Facebook advertentie, de resultaten.

De advertentie liep af op 3 juni en ik heb direct naar de resultaten gekeken. Hoewel ik verwacht had dat vooral mannen zouden klikken op de link bij het zien van het woord naakt is het tegenovergestelde waar. (Hop, dat vooroordeel is de prullenbak in)  Het zijn ontzettend veel vrouwen!

resultaten naakt

resultaten fb advertentieDe advertentie is gezien door 1738 mensen, vooral vrouwen en vrouwen hebben ook het meest doorgeklikt. De leeftijd is wel een stuk lager, pubers gaan dus vooral af op naakt. Ook is de advertentie voornamelijk gezien op een mobiel apparaat. Vergeleken bij de sokken advertentie zijn er nu weinig likes maar is er veel vaker door geklikt op mijn artikel, maar dan wel voornamelijk door vrouwelijke pubers. Grappig want dit had ik totaal niet verwacht.

stats leeftijd kliksOf het het waard is zo’n advertentie weet ik niet, ik denk dat je er zeker resultaten mee kunt behalen maar de vraag is of je dit wilt. Ik vond het vooral heel erg grappig om de resultaten te zien en interessant om te zien hoe dit werkt. Omdat er zoveel acties waren op Facebook ging ik er direct van uit dat dit dit keer ook te zien moest zijn in Google Analytics.

Facebook advertentie te zien in Google Analytics.

test facebook adverteren blog

Dit keer was duidelijk een piek te zien. Ik vond het echt leuk om dit eens uit te proberen en zo een mini onderzoekje te doen, of ik hier vaker gebruik van ga maken.. Waarschijnlijk niet. Ik vond het vooral leuk om te zien wat Facebook adverteren doet maar ik zie het mezelf niet op regelmatige basis gebruiken.

Wat vind jij er van en ga je dit eens proberen?

Klik hier voor deel 1 van mijn test met Facebook advertenties.

17 gedachten over “Facebook advertentie, adverteren op Facebook deel 2”

  1. Wel heel leuk je testje… Ik zit er aan te denken dit ook eens te doen. Ik vraag me af dat wanneer je langer adverteert dit ook echt veel meer kliks zou geven?? Idd grappig want de titel zegt natuurlijk echt wat he??

  2. Wat leuk dat je dit getest hebt! Ik zou op termijn weleens een add op mijn blog willen zetten, maar dan moeten de bezoekersaantallen eerst nog wat stijgen 😉

  3. Heel tof gedaan, wie weet ga ik ’t ook eens uitproberen. Ben wel erg benieuwd hoe het me dan gaat bevallen 🙂

  4. Ik heb het ook eens gedaan, maar merkte er toen weinig van.. Wellicht dat ik het eens met een winactie ga doen. Hoewel er dan vooral winactie jagers mee zullen doen haha. Gok dat de kans dat mensen ‘blijven hangen’ dan toch een stuk lager is.

  5. Ha, leuk om te zien dit! Ik kan me voorstellen dat een artikel over naakt zijn meer klikken oplevert dan sokken, maar toch een leuk experiment 😀

  6. Van de pubers had jij niet verwacht? Ja ik wel, hahahaha dat is DE leeftijd dat een ieder zich gaat ontwikkelen op naakt en alles wat erbij hoort, dat is dan nog spannend en waarom zou je zeven uur pd naakt zijn, lol…

    Wat ik ook zag, is dat juist die middenmoot, voor 45 dus niet echt heeft geklikt, gehuwd, of met partner, kinderen een heel ander leven en het zal allemaal wel vaak, hahahaha

    En na de 45 is het de sleur denk ik dan, god ik kan hier hele verhalen bij verzinnen dankzij de stats alleen al 😉

    En of ik het ooit ga doen… geen idee, classic nudes? met de kans dat FB ook meteen mijn Atelier oprolt? hahaha

    X

  7. Oh wat geinig die uitkomsten. Vrouwen klikken sowieso vaker op een artikel. Mannen kijken liever plaatjes, minder tekst, blabla vooroordeel, haha. 😛 Een ‘naaktartikel’ liken is ook wel gewaagd natuurlijk; zien je fb-frenemies ineens dat jij jij dingen over naaktheid leest… Nee, veel te veel taboe hoor. Vond je onderzoekje wel erg leuk om te lezen. 🙂

  8. Leuk om je 2e experiment te zien! Ik denk toch dat vrouwen meer blogs lezen dan mannen, misschien dat het daarmee te maken heeft?

  9. Ik moest natuurlijk ook even bekijken hoe het jou was bevallen. Leuk dat je er een echt echt experiment van hebt gemaakt door twee verschillende blogjes te adverteren. Het is wel meteen duidelijk dat je er beter over na moet denken dan ik heb gedaan ;). Leuk om jouw ervaring te zien!

Reacties zijn gesloten.

Scroll naar boven