Boek Review

Ik ben een echte boekenwurm en ik lees erg snel. Ik kan mezelf helemaal kwijt raken in een boek en ben dan niet bereikbaar voor de ‘echte wereld’ Ik vind lezen heerlijk! Ik koop boeken altijd nieuw omdat ik geniet van de geur van een nieuw boek, (raar, I know!) je zal mij nooit zien lezen op een e-reader ding, ik wil een boek vast kunnen houden!

entochhieldikvanhemIk kocht dit boek in de uitverkoop dit jaar samen met nog een aantal boeken en dit was de eerste die ik wilde lezen. Ik las dit waargebeurde verhaal dit jaar binnen een paar dagen uit. Het is een vreselijk verhaal maar het is vlot geschreven, de schrijfster springt soms wel van de hak op de tak wat soms wel even omschakelen was maar toch kon ik het boek maar moeilijk weg leggen. Het is moeilijk je voor te stellen dat er kinderen in deze situatie zitten, voor mij in ieder geval ik heb een goede jeugd gehad. De emoties kwamen best omhoog bij het lezen van dit verhaal en ik kan totaal geen begrip op brengen voor de moeder. Je moet er wel tegen kunnen om dit type verhaal te lezen. Ik geef het boek een 8.

Samenvatting: Maria Landons lot was met haar geboorte al bezegeld. Haar vader was een pooier die leefde in een wereld van dieven, helers en ander uitschot. Haar moeder hield het al snel niet meer met hem uit en ging ervandoor. De kinderen liet zij aan zijn chaotische, gewelddadige en soms wrede zorgen over. Toen Maria negen was, werd ze al door haar vader misbruikt en liet hij haar door een bevriende prostituee aankleden, compleet met dikke lagen make-up. Op haar veertiende moest ze aan het werk.
En toch hield ik van hem is het schokkende verhaal van een meisje dat door haar eigen vader werd gedwongen in de prostitutie te werken, en de pijnlijke weg die zij moest gaan om haar gruwelijke jeugd achter zich te laten en een nieuw leven op te bouwen voor zichzelf en haar kinderen.