Boek review

magikjenreven(bron: Bol.com)

Ik ben een echte boekenwurm en ik lees erg snel. Ik kan mezelf helemaal kwijt raken in een boek en ben dan niet bereikbaar voor de ‘echte wereld’ Ik vind lezen heerlijk! Ik koop boeken altijd nieuw omdat ik geniet van de geur van een nieuw boek, (raar, I know!) je zal mij nooit zien lezen op een e-reader ding, ik wil een boek vast kunnen houden 🙂

Het laatste boek wat ik heb uitgelezen was Mag ik je nummer even van Sophie Kinsella. Ik ben gek op haar schrijfstijl en ik ben dol op chicklits dus deze combi is goed. Gewoon even verstand op nul en lekker ontspannen lezen. Wat ik leuk vind aan haar boeken is dat ik me altijd wel kan inleven in haar hoofdpersonen.

Mijn mening: Ik vond het weer een heerlijke feel good roman die lekker weg leest. Het boek is in de IK-vorm geschreven wat ik zoiezo al leuk vind. Er is veel humor aanwezig en ik vond de voetnoten zo leuk gedaan! Het boek is romantisch maar het heeft ook wat diepgang. De hoofdpersoon moet leren voor zichzelf te kiezen en dat is iets wat ik en een hoop mensen met mij wel eens moeite mee hebben. Verder vind ik het leuk dat je zoveel van onze huidige tijd terug ziet in het boek, altijd mobiel bereikbaar zijn en dat bijna als een levensbehoefte zien.

Ik geef het boek een 9 🙂

Samenvatting: Poppy Wyatt is haar verlovingsring kwijt! Een antiek geval, al drie generaties in het bezit van de familie van Magnus, haar aanstaande.
Over tien dagen is de bruiloft! En terwijl ze buiten met haar vriendinnen staat te bellen, wordt haar mobieltje plotseling uit haar handen gegrist. Ook dat nog! Nu is de crisis compleet. Wat moet ze zonder telefoon beginnen? Helemaal hyper denkt Poppy dat ze aan het hallucineren is geslagen wanneer ze in een afvalbak zomaar een smartphone ziet liggen. Hebbes! Maar het duurt niet lang voor de eigenaar, de botte zakenman Sam Roxton, zich meldt. En Sam is ‘not amused’ als Poppy ijskoud weigert haar schat aan hem af te staan.