urban jungle boek review

Een boek vol planten. Urban Jungle!

Ik denk dat iedereen die mij hier of op Instagram volgt wel weet dat wij een kleine Urban jungle in huis hebben. Tommy en ik zijn beide gek op planten en onze verzameling is sinds de verhuizing enorm gegroeid. Het Urban Jungle boek trok al snel mijn aandacht met zijn mooie kaft. Dat was iets wat we nog misten in huis, ik vooral miste, een boek vol planten! Ik bestelde het boek bij bol.com samen met Instaproof en las het op de laatste warme dagen van oktober uit.

Urban Jungle boek.

Ik had het boek gezien op een foto en was direct verliefd. Ja, het uiterlijk van het boek verleidde mij tot de aankoop. Ik bestelde het planten boek online bij Bol.com omdat ik weinig geduld heb en Bol altijd snel is met leveren. Het boek lag dus de volgende dag al op de deurmat : ) Ik heb de Nederlandse hardcover besteld en hij is prachtig. Hij ligt tegenwoordig standaard op onze salontafel, gewoon omdat ik hem zo mooi vind! Niet alleen de buitenkant is mooi, ook van binnen is het boek prachtig vormgegeven. Het lettertype leest prettig en de foto’s zijn prachtig! Op de kaft staat aan de achterkant: Dit boek neemt je mee naar een aantal woonkamers in heel Europa waar je kunt zien hoe mooi, creatief en soms zelfs kunstzinnig groen leven in huis kan zijn. Precies dat vind ik erg leuk aan het boek. Binnenkijken bij andere planten liefhebbers.

urban jungle boek

Een boek vol planten.

Het boek staat uiteraard vol planten foto’s, maar ook zijn een aantal planten uitgelicht met praktische informatie en eenvoudige tips voor de verzorging. Bij de binnenkijkers zijn interviews met de plantliefhebbers te lezen. Je wordt meegenomen naar vijf woningen in Europa waarin planten de boventoon voeren. Ik vond het bijzonder leuk en inspirerend om deze verhalen te lezen. Om de foto’s te zien van deze huiseigenaren en hun prachtige groene verzameling. In deze hoofdstukken kun je lezen hoe de bewoners hun interieurstijl toelichten, hoe zij hun planten verzorgen en er staan groene DIY ideeën in. De eerste binnenkijker is van een Nederlands stel, super leuk om te lezen. Ook staan er wist je datjes in het boek en het staat vol styling tips.

boek vol planten

Aanrader?

Ik vind dit boek een aanrader en heb er ook zeker nog wat van geleerd. Het boek is prachtig en ik pak het regelmatig nog even op voor wat tips. Het is een heerlijk inspiratieboek voor de liefhebber van kamerplanten, interieur styling en botanisch wonen. Je vind er geen informatie voor alle planten, het is geen encyclopedie, maar het is wel een leuk inspiratie boek voor iedereen die wat meer groen in huis wil. Het geeft je tips en inspiratie over wonen en stylen met planten. Mocht je een planten liefhebber in de vriendenkring of familie hebben, dan is dit zeker een tof boek om cadeau te geven!

Inmiddels heb ik al weer een nieuw boek vol planten op mijn verlanglijstje staan. Wonderplants. Ik ben erg benieuwd naar dit boek, heeft iemand het al eens gelezen?

5 gedachten over “Een boek vol planten. Urban Jungle!”

1. De boeken zijn duidelijk gemoderniseerd, hahahaha ik weet nog dat wij vroeger kamerplanten hadden staan, en later kreeg ik die toen ik op mijzelf ging. Dat boek is niet meer, het was niet meer dan soorten van de meest voorkomende kamerplanten van toen, eigenlijk zonde nu dat ik het niet meer heb? 😉 Met eventuele verzorging op rij, en meer niet, dit klinkt en ziet er prachtig uit, ik ga maar eens sparen!

X