camping sabbiadoro

Camping Sabbiadoro, deel 2. Roadtrip door Noord Italië (part 5)

Deel 5 van onze vakantie, deel 2 van Camping Sabbiadoro. We zijn blij dat we een nacht extra kunnen blijven, even bijkomen en even geen auto rijden morgen. Nog even genieten van het heerlijke weer en luieren. We doen vandaag nog een poging om te winkelen, maar gaan dit keer eerst even wat eten. We proberen het restaurant voor de camping en Tommy heeft een zalig goedgevuld bord pasta met allerlei soorten schaaldieren. Ik ga voor een peper en knoflook pasta en we drinken nog een koffie. Daarna lopen we dan weer die drukke winkelstraat in.

We kunnen allebei lachen om gister avond en lopen verschillende winkels in. Ik was van plan om een souvenirtje te scoren maar bij veel van dit soort kleinere winkels kun je niet pinnen. Helaas niet geslaagd dus, wel een les geleerd. Zorg er voor dat je voldoende cash geld hebt als je naar Italië gaat, een pin automaat konden we ook niet zo snel vinden. We wandelen een winkel binnen waar alles op kleur gesorteerd is. Ze hebben ondergoed voor mannen en vrouwen, basic shirtjes, tanktops, leggins, maar allemaal in effen kleuren. Ik baal nu dat ik geen foto heb gemaakt maar alles lag en hing op kleur. Het was bizar om te zien. Geen prints, geen teksten, gewoon effe gekleurde kleding stukken. Zo had je een tafel met t-shirts, allemaal hetzelfde model alleen dan in 18 kleuren naast elkaar. Allemaal van een apart stofje, een soort sport kleding materiaal. Het enige wat ze hebben met printjes zijn boxers. Tommy twijfelt dus we vertrekken weer.

The next day.

Sabbiadoro strandDe volgende dag gaan we weer naar het strand. Om 11 uur zitten we al bij de hippe strand tent en eten daar kleffe broodjes die heerlijk zijn. Daarna vertrekken we naar het strand met onze stoeltjes. Het is vandaag super zonnig dus we smeren regelmatig en houden het nog geen 15 minuten vol op onze stoeltjes. We zwemmen vandaag veel en ik vind het een prettig strand. Het zand loopt rustig af de zee in. Ik kan maar 3 nadelen benoemen van deze plek.

1. Het is super toeristisch, er valt niet veel te zien, al zijn we ook niet echt op onderzoek uit gegaan. Sabbiadoro is perfect voor een paar dagen, om bij te komen en om te luieren. Even opladen en het klimaat is er fijn. Een strand vakantie? Sabbiadoro is de place to be!
  2. Op het strand lopen veel verkopers, ik vind dat altijd vreselijk irritant. Tig keer per dag no zeggen verveeld snel dus als ik ze aan zag komen deed ik net of ik sliep. Ik wil geen namaak zonnebrillen, namaak handtassen of vlechtjes in mijn haar. Overigens was het ook verboden om iets te kopen van deze verkopers.
  3. Het stikt van de kinderen! Overal kinderen. Op het strand, op camping Sabbiadoro en in het stadje. We hebben tijdens deze vakantie veel kinderen gezien maar bij Sabbiadoro kregen we een overdosis.

Onze vriendelijk Deense overburen hadden 2 kinderen. Een knul van een jaar of 6 en een baby van 7 maanden. De jongen van 7 maanden was een scheetje om te zien, bolle wangen en we zagen hem regelmatig lekker eten. Hij was alleen niet snel tevreden. Onze jonge buurjongen was een huilbaby, zo noemde wij hem in ieder geval. De ouders deden er alles aan om de kleine stil te krijgen dus ik ergerde me niet heel erg. Ik heb de kleine snachts niet gehoord en hij heeft me ook niet gewekt, dat scheelde een hoop. Als we voor de tent zaten konden we aftellen tot de eerste tranen, je kon er bijna de klok op zetten en dan zat je er nooit ver naast. Ieder uur jengelde die wel ; )

barretje met dj sabbiadoro

De laatste avond op Camping Sabbiadoro.

We genieten van onze laatste avond in dit warme oord en lopen ook de laatste avond weer de stad in. Tommy gaat bij de kleuren winkel voor 2 boxers en een shirt en ik scoor een tanktop en string, toch nog iets gekocht ; ) We drinken wat bij een barretje met DJ en hebben uitzicht op een rotonde. We kijken een tijdje auto’s, de meest dure exemplaren komen voorbij! We eten weer bij het restaurant bij de camping en gaan voor pizza. Het personeel is ook hier erg vriendelijk en we gaan na een espresso richting de tent.

De laatste nacht op Sabbiadoro is alweer aangebroken en we zullen dit zonnige weer missen. De volgende ochtend ga ik nog uitgebreid douchen omdat ik er van uit ga dat de volgende camping deze hoge standaard niet haalt qua sanitair. We gaan afrekenen bij de receptie op de camping en de meneer die ons helpt blijkt een Nederlander te zijn! Super grappig om ineens een Limburgs accent te horen. Ik maak nog een foto van camping Sabbiadoro en we nemen afscheid.

Sabbiadoro restaurantNog 1 laatste camping te gaan, maar dit is de camping waar we het thuis nog het meest over gehad hebben. We hebben hier zo genoten dat ik mijn armbandje nog steeds om heb! Camping Sabbiadoro gaan we zeker nog eens bezoeken en kan ik iedereen aanraden. Camping Sabbiadoro, een overdosis kinderen, geweldige douches en schone toiletten. Fijn klimaat, dicht bij het strand en vriendelijk personeel.

Ik heb dus geen verstand van videos bewerken, maar wilde jullie toch een beeld geven bij het rijden door Italië. Ik heb dus gewoon een beetje geknipt (om Tommy er uit te knippen)  en geplakt op mijn Iphone en als je dan Sammie heet krijg je onderstaand resultaat ; )

Meer lezen over onze vakantie?

• Deel 1, vertrek van Nijmegen naar Etroubles.
  • Deel 2, uitstapje naar Bergamo.
  • Op vakantie met een daktent.
  • Deel 3, camping Val Rendana in Darè.
  • Deel 4, aankomst Sabbiadoro.

10 gedachten over “Camping Sabbiadoro, deel 2. Roadtrip door Noord Italië (part 5)”

1. Gezellig hoor, zo’n stukje meerijden met jullie!
    Lekker relaxte vakantie hebben jullie gehad, zo te zien. Fijn is dat hé, om er zo eens eventjes helemaal tussenuit te zijn? Losbreken uit de dagelijkse beslommeringen in een hele andere omgeving.

2. Oh! Dat was inderdaad best plezant om te zien, dat filmpje.
    En haha, jengelende kinderen. Vreselijk! Gelukkig deden de ouders wel moeite om ze stil te krijgen. Dat is ook niet altijd het geval. Leuk dat je zo genoten hebt op deze camping. Het ziet er gewoon ook erg gezellig uit. Genieten met dat strand zo dichtbij 🙂

3. Dat filmpje zit heel goed in elkaar hoor Sam! Ik heb er weinig van gemerkt dat je erin hebt zitten knippen en ontzettend leuk om wat bewegends te zien ook. Is toch weer anders dan een foto.

Leuk ook om even je stem gehoord te hebben 😉

X

4. Pizzaaaaaaa! Vind het al knap dat je überhaupt een filmpje erin krijgt. Dat lukt mij niet. Wat zalig dat land. Waneer ga je weer? 😊

1. Je plaatst altijd muziek videos, dit gaat op dezelfde manier ; ) Moest alleen eerst mijn filmpje op youtube zetten.
      Ssssst, maar waarschijnlijk gaan we eerder terug dan we konden dromen 😉

5. Ziet er allemaal leuk en lekker uit, grappig filmpje ook! Herkenbare plaatjes trouwens 😉
    Op naar het volgende deel dan maar! Leuk!